24 Ocak 2016 Pazar

Sanatsal Bir Aktivite ''Translation Tesselation''

Hayal gücüne dayalı sanatsal bir çalışma... Gerekli olan şey; kağıt, kalem, boya kalemi, küçük bir karton ve biraz beyin jimnastiği, birazda el birliği... 

"Bugün ne yapalım" dedim. Bilsem'den öğrendiği bir etkinlik önerdi. Kaptı geldi malzemeleri... adım adım o yönlendirdi bugün beni. Beraber çizdik, beraber hayal ettik, beraber boyadık.... 
Şimdiye kadar hiç bir yerde rastlamadığım çalışmanın adını merak edip araştırdım "Translation Tesselation" diye geçiyor. Karmaşık ve zor görünse de çok basit aslında. 


Aşamaları
1-Kartondan bir kare kesiliyoruz (5cm×5cm ideal)
2-Karenin iki kenarına dilediğimiz gibi birer çizgi çiziyoruz.
3-Kartonu bu çizgilerden kesiyoruz.
4-Kestiğimiz kartonu, hangi kenarı kestiysek tam karşısındaki düz kenara yapıştırıyoruz.
5-Elde ettiğimiz desen şablonunu kağıt üzerine koyup çiziyoruz ve şablonu hiç kaldırmadan, kağıt üzerinde kaydırarak bütün kağıdı kaplayana kadar çiziyoruz. Gerisi hayal gücüne kalmış. Şekillerden birinin neye benzediğini tartışıp desene karar verip, bütün şekillerde o deseni uyguluyoruz.
İnternette bolca örnek mevcut. Beyin çalıştırmalı ve zevkli vakit geçirmek isteyenlere önerilir.


Paylaş

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder